שוטרים מחופשים לצועדי ‘מצעד התועבה’ פרצו להפגנת להב”ה

פורסם ב: הערות על החברה | 0
http://www.ch10.co.il/news/450502/#.W2N-CCgzbIU
עימותים פרצו בין שוטרים למוחים נגד ‘מצעד התועבה’ בי-ם • פעילי להב”ה: “קצין משטרה רץ לתוך המחאה והיכה” • בן גביר: “נפגעתי מאלימות שהפעילו השוטרים” • “פעילים מעוכבים לפי רשימה שחורה” • גופשטיין: “להכניס להפגנת להב”ה שוטרים מחופשים זה להכניס צלם בהיכל” • צפו

למרות אישור מוקדם שניתן על ידי המשטרה להפגנה שיזם ארגון להב”ה נגד ‘מצעד התועבה’ המתקיים היום (חמישי) בירושלים, בארגון הימני טוענים כי המשטרה מעכבת לחקירה מפגינים מטעמו, שביקשו למחות, ומבצעת עיכובים של פעילי ‘להב”ה’ ו’עוצמה יהודית’ שהגיעו סמוך למסלול ‘מצעד התועבה’, מתוך כוונה להגיע להפגנת הנגד.

לדברי עורך דין איתמר בן גביר, הפעילים מעוכבים לפי “רשימה שחורה” שנמצאת בידי המשטרה. בן גביר הודיע כי בכוונתו להגיש תביעה “בגין השתקה וסתימת פיות”.

לפי המשטרה, “כחלק בלתי נפרד מההיערכות למצעד, פעלה המשטרה במטרה למנוע ולסכל כל כוונה וניסיון לפגוע בקיומו התקין ואו במי מהמשתתפים. במסגרת זו עכבה המשטרה 41 חשודים ועצרה חשוד אחד שהובאו לחקירה ביחידות המחוז. בסיום חקירתם חלקם הגדול שוחחר בתנאים”.

לפי ארגון להבה נעצרו ועוכבו למעלה מ-20 – בהם גם בנות, ב”מסגרת מעצרי השווא של משטרת ירושלים. רוב המעוכבים היו בדרכם להפגנת להבה והמשטרה לא אפשרה להם לעשות כן”.

יו”ר להבה בנצי גופשטיין, המוביל את ההפגנה נגד ‘מצעד התועבה’, יחד עם ד”ר מיכאל בן ארי, מרזל ועו”ד בן גביר, אמר בתחילת ההפגנה: “המשטרה מחבלת בהפגנת הנגד ואחרי שפעלה לסתום פיות מתנגדי המצעד, עכשיו היא פועלת לצמצם מספר המפגינים נגד שבלאו הכי המספר מצומצם לאור הגבלת המשטרה”.

לטענת פעילי הארגון, המשטרה הפעילה אלימות כנגד פעילי להב”ה ו’עוצמה’ וכי למרות ש”ההפגנה אושרה כחוק, קצין משטרה רץ לתוך המחאה והחל להכות מפגינים. הוא היכה את עורך הדין בן גביר שנפגע קלות”.

במהלך התקיפה, גרם הקצין גם נזק למשקפיו של איתמר בן גביר. גם יו”ר להבה גופשטין נגרר. “אנשי הימין זועמים על התנהלות המשטרה”, הם אומרים. “המחאה אושרה על ידי המשטרה שמשום מה הפרה ההסכם”.
מאוחר יותר, כך לטענת עו”ד איתמר בן גביר, שוטרים מחופשים לצועדי ‘מצעד התועבה’ פרצו להפגנה של ארגון להב”ה ועצרו את אחד המשתתפים.