מצוה להתגרות ברשע, גדי וילצ'רסקי (ממפלגת זהות) שהפיק סרטון נגד קיום מצות ברית מילה
משלי פרק כח
(ד) עֹזְבֵי תוֹרָה יְהַלְלוּ רָשָׁע וְשֹׁמְרֵי תוֹרָה יִתְגָּרוּ בָם:
תלמוד בבלי מסכת ברכות דף ז עמוד ב
ואמר רבי יוחנן משום רבי שמעון בן יוחי: מותר להתגרות ברשעים בעולם הזה, שנאמר: עזבי תורה יהללו רשע ושמרי תורה יתגרו בם. תניא נמי הכי, רבי דוסתאי ברבי מתון אומר: מותר להתגרות ברשעים בעולם הזה, שנאמר: עזבי תורה יהללו רשע וגו'; ואם לחשך אדם לומר: והא כתיב אל תתחר במרעים אל תקנא בעשי עולה! אמור לו: מי שלבו נוקפו אומר כן; אלא אל תתחר במרעים – להיות כמרעים, אל תקנא בעשי עולה – להיות כעושי עולה, ואומר: אל יקנא לבך בחטאים כי אם ביראת ה' כל היום.
תלמוד בבלי מסכת מגילה דף ו עמוד ב
והאמר רבי יוחנן משום רבי שמעון בן יוחי: מותר להתגרות ברשעים בעולם הזה, שנאמר עזבי תורה יהללו רשע ושמרי תורה יתגרו בם. ותניא, רבי דוסתאי בר מתון אמר: מותר להתגרות ברשעים בעולם הזה, ואם לחשך אדם לומר אל תתחר במרעים ואל תקנא בעשי עולה – מי שלבו נוקפו אומר כן. אלא: אל תתחר במרעים – להיות כמרעים, ואל תקנא בעשי עולה – להיות כעושי עולה. ואומר אל יקנא לבך בחטאים וגו'. –
משמע שמותר להתגרות ברשע ולא רק בעֹזְבֵי תוֹרָה.
וכך כתוב בפירוש הגר"א למשלי כח,ד
עוזבי תורה וגו' המהללים להרשע מסתמא הם עוזבי תורה כי כן דרך עוזבי תורה להלל רשע. ושומרי תורה יתגרו בם ואמר בם כלומר בהרשעים ובמהלליהם.
למעלה רק הבאתי שמותר להתגרות, אבל לפעמים מצוה להתגרות וזה לשון בעל, החפץ חיים:
ביאור הלכה סימן א
ולא יתבייש וכו' – עיין במ"ב בשם הב"י. דע דהב"י לא איירי כ"א במצוה שהוא עושה לעצמו ובני אדם מלעיגים עליו אז בודאי אין לו לחוש כלל ללעגם ולא יתקוטט עמהם אבל אם הוא עומד במקום שיש אפיקורסים המתקוממים על התורה ורוצים לעשות איזה תקנות בעניני העיר ועי"ז יעבירו את העם מרצון ה' ופתח בשלום ולא נשמעו דבריו בכגון זה לא דיבר הב"י מאומה ומצוה לשנאתם ולהתקוטט עמהם ולהפר עצתם בכל מה שיוכל ודהמע"ה אמר הלא משנאיך ד' אשנא ובתקוממיך אתקוטט תכלית שנאה שנאתים וגו':
חבר מביא חבר הפוסט בכתובת
https://60ribo.org.il/mishlei28-4/