
כאשר הכל נסחפים לאוירת האופוריה לרגל שחרורם של מספר חטופים תמורת מאות מחבלים רוצחים וכניעה מבישה של ישראל בעזה, הטיעון המרכזי שעולה בידי מצדדי העסקה הוא מהטיעונים הרגשיים הנדושים, אשר אופייניים לכל מי שלא קרא ולא שנה וגם לא נשא באחריות מימיו. הרי בכל חשבון קר ובלתי-מוטה, מגלים כי העסקה הזו תביא למאות ואף אלפי הרוגים, חלילה, תעצים את האויב מכל הבחינות, ובראש ובראשונה מבחינה מורלית, שהיא אולי החשובה ביותר, ותאותת לכל שונאינו מסביב, כי מאד משתלם לחטוף יהודים. זוהי השקעה עם רווחים לטווח ארוך – חטיפת שליט הולידה את הטבח בשמיני עצרת, בו נחטפו עוד יהודים, שתמורתם שוחררו אלו שיבצעו את הטבח הבא, היל"ת.
כנגד השיקול הקר והפשוט הזה, שלא צריך להיות נביא ואף לא בעל רוח הקודש כדי לדעת אותו, עומד טיעון רגשי אחד – מה היית עושה אם זה היה הבן שלך? את הטיעון הזה ניתן לומר על אינספור שאלות בהלכה ובחיים. עגונה שנעלם בעלה וסביר מאד שלא ישוב, אבל אין ראיות הלכתיות מספקות כדי להתיר אותה – מה היית עושה אם זו הייתה הבת שלך? חולה סופני שמשרד הבריאות לא מאשר לו תרופה מצילת חיים כי לא הוכנסה לסל הבריאות – מה היית עושה אם זה היה הבן שלך? דוגמאות יש בלי סוף, ורק ילד קטן חושב שבאמת אפשר לפתור את כל הבעיות ולרצות את כולם. עד שמגיעים לעסקת החטופים. אז כולם חייבים להתישר ולתמוך ב'עסקה בכל מחיר'.
מדוע? משום שלא העסקה מעניינת אותם, אלא המחיר. הם רוצים לשלם את המחיר, בעיקר את עצירת המלחמה. הם רוצים שישראל לא תנצח את האויב העזתי, משום שנצחון מוחלט באמת יקדם אג'נדה משיחית שהם כה חוששים מפניה. "הם", אגב, זה לא רק חילונים. יש בתוכם גם לא מעט שומרי מצוות, לדאבוננו. "הם" רועדים מפחד מנצחון ישראלי, משום שהדבר יהפוך את בורא עולם לגורם בעל משמעות בזירה המדינית, והם יעשו כל שביכולתם כדי להותיר אותו מחוץ למשוואה. לכן אבדו את כל הבלמים ואת השכל הישר, והם רצים כאחוזי אמוק לתהום שיביא עליהם ועלינו את האסון הבא.
העיסוק האובססיבי במצוקת הפרט תוך התעלמות מכוונת ממצב הכלל, מטובת האומה, ובראש ובראשונה – מכבוד שמים, המתבטא בארץ ככבודם של ישראל – כל זה אינו אלא חלק מהנדסת תודעה מתוחכמת ומושקעת, שתכליתה למחוק לציבור הרחב את התחושות הבריאות הבסיסיות ואת החיבור לכבוד שמים ולחשיבה בריאה של אומה על אדמתה. העובדה, ולפיה חמאס עורך מפגני ראווה בעת שחרור החטופים, אמורה לזעזע כל לב, משום החרוף והגידוף כלפי שמים שיש בדבר. אבל הרגשות הבריאים של האומה כבר קהו בידי אותם קמפיינרים מתוחכמים ומרושעים, אשר תחת כסות של רגשות אהבה וחמלה על הפרטים, הצליחו למחוק את הרגש של חרדה לכבודם של ישראל ואת הכמיהה לגילוי מלכותו יתברך.