יום עשרים בעמר (ה' אייר) בכתבי תלמיד הגר"א, קול התור, פרק חמישי אות י

פורסם ב: דברי תורה | 0

gaonpicקטע מספר קול התור

י) לכל זמן ועת לכל חפץ,19 רמיזין טמירין בדרכי האתחלתא בסוד צפנת פענח,20..קצי מועדין בסוד "עת הזמיר" ו"עת לחננה", תוך שבע הפקידות מהשעה הראשונה של אור הבוקר לאלף הששי בתקופת אחרית הימים בדור האחרון21 עד קץ האחרון קץ הפלאות בדניאל ט.

 

עת הזמיר הגיע, עת הזמיר באה בשבע הפקידות דאתחלתא, ובכל פקידה שבעה דרגין, ובכל דרגה שבעה מדורין. הפקידה הראשונה שהתחילה מתחילת אור הבקר של המאה הששית (שנת ת"ק) לאלף הששי ובה יעודו הגדול של רבנו הגר"א בפסוק אבן שלמה וצדק (בפרשת כי תצא) שבו ראה את שמו ויעודו. כי מיד אחרי זה מחית עמלק ואחריה כי תבוא אל הארץ בהתחלת המאה השביעית באלף הששי. היינו תחילת שנת תר"א, שממנה מתחילה התגלות המשיחיות בסוד חכמה עליונה, ויחד אתה חכמה תתאית הבאה באתערותא דלתתא יחד עם התפתחות חכמת המדע. הבאה בדרך הטבע22 לפי המובא בזוה"ק פרשת וירא (דף קיז) ובשית מאה שנין לשתיתאה יתפתחון תרעי דחכמתא דלעילא ומבועי דחכמתא לתתא וכו'. ומשנה זו, היינו משנת ת"ר ואילך מתחיל קול התור באורו של רבנו הגר"א ההולך ואור עד נכון היום. והדבר נרמז גם בסוד מכתב רבנו הסגור בפקודתו לא לפתחו עד עבור מאה שנה היינו שנת עת לחננה לפ"ק.

(הוספה מש. שיינמן, עשרים בעמר – ה' אייר – יום תִּקון המדה יסוד שבתפארת בספירת העמר, ועכשיו חזרה לקול התור)

מתחילת בואנו23 תלמידי רבנו הגר"א לאר"י בשנת תקס"ט "אפרים בכורי" לפ"ק, התחילה האתחלתא המעשית הראשונה של "אילת השחר" שבחז"ל, והאתחלתא של עת לחננה בתפקידו של משיח הראשון, משיחא דאתחלתא, משיח בן יוסף בטוריא דעזרא ונחמיה כמו בימי כרש בימי בית שני שע"ז התכוון רבנו הגר"א הרבה בחבוריו הקדושים בתורת הקבלה וביעודו של רבנו שהוא נהורא דמב"י בדרגה דטוב. וכאשר קבענו מושבנו בעיה"ק ירושלם ת"ו בשנת תקע"ב "מעונתו" בציון לפ"ק, תחילת פקידה ג' דאתחלתא של "עת הזמיר" בסוד "קול התור". ובאחד הימים באותה שנה, תקע"ב, שבו הניחו את היסוד להקמת "בית מדרש אליהו" על שם רבנו הגר"א. ויחד עם זה הבנת פעולה חשובה לבנין ירושלם נראה לנו תלמידי רבנו הגר"א בגוונין נהירין כי באותה שעה נפתח החלון הראשון של מחיצת הברזל לחבור הזכות של ברית אבות (החבור שהוא יסוד דתפארת דרך מלכות) שהיה נפסק מחורבן בית המקדש. ואותו היום היה יום ה"עשרים בעמר" שהוא יסוד דתפארת כידוע ליודעי חן24.

מחבר הפוסט: שלמה משה שיינמן

ועיין מה שכתבתי: האם גם מרן הרב קוק הלך בשיטת קול התור לענין הר הבית ובית המקדש?

ששם הבאתי ראיה שגם לפני יום העצמאות – תלמידי הגר"א, החשיבו את יום עשרים בעמר, ה' אייר, ליום מיוחד, (כדי לסתור את שיטת מתנגדי קול התור).

הערות

 

19         קטע זה נמצא בכתב היד שלפנינו. חלקו מצוי בפרק ד, אך נכתב בצדו: "כל הקטע הזה יבוא אחרי החלק של תקוני צפנת פענח בפרק ה' להלן". לכל זמן וכו', ראה לעיל פרק ד, אות ג.

20         ראה לעיל פרק ג, אות ד.

21         ראה לעיל פרק א, אות ט, הערה 53 של הרש"ז.

22         ראה להלן חלק ב, שער באר שבע.

23       בכתב היד נרשם כאן: "בדרשותיו של ר"מ מגיד בנו של ר' הלל בעל "קול התור" הוא אומר', אך יש סימן של מחיקה על שורה זו.

24       ראה ספר מדרש שלמה עמ' 53, שהוסיף: "יום העשרים בעומר" = תקצ"ט, שהוא המספר הגדול של טצ"ץ ביסוד.