מתוך גליון קדושת ציון 64- להורדת המאמר השלם –לחץ כאן
מקצת מפרטי תכניתו האדירה של רבי עקיבה יוסף לכונן את חיי האומה על אדני התורה והיראה על אדמת ארץ-ישראל
והשניה – ליישב את כל הארץ על-ידי התישבות של אגודות אגודות בכל חלקי הארץ, אשר יתפרנסו
מעבודת האדמה בשדות ובכרמים, “ולזה אין צריכים כעת כי אם בתים קטנים אשר יש בם חדר גדול וחדר קטן ודיר וחצר ומרתף כאשר הוא מן הנצרך ליושבי כפרים כנודע”.
עבר הירדן המזרחי. יש להעדיף מקומות בהם שוכנים קברי אבותינו כגון קבר רחל, קבר נתן הנביא, קבר יהושע בן נון, קברי אלעזר ואיתמר וכיוצא באלו, וכן ראוי לשכון בסמוך למעיינות.
שמקפידים על לשונם!
אחדות העם – “אין הפרש כלל בענייני כולל בין אשכנזי, ספרדי או מערבי [בני צפון אפריקה, שנחשבו
לעדה נפרדת מהספרדים האחרים] – כל מי שרוצה לכנוס לכולל, יכנוס”. יש להתאמץ להרבות שלום,
אחדות, אהבה ורעות בין כל בני ישראל מכל העדות על מנהגיהם השונים.
לבוש – מאחר ואמורים להתקבץ כאן מכל בני-ישראל מכל ארצות הגולה, והנסיון מוכיח כי הבדלים
בלבוש עלולים לגרום לפרוד בלבבות, מה טוב יהיה להחזיר עטרה ליושנה גם בזה, “להתאמץ שכל בני הכולל ישנו את מלבושיהם וילבשו אותם מלבושים… ואל יהי דבר זה קל בעיניכם, כי הלבוש הכולל הוא יסוד ליהדות ולאחדות”.
חינוך הבנים – העמדת בתי ספר בכל מקום, לשם יבואו הנערים מגיל חמש ומעלה. יש לחזור לשיטת
הלימוד של רבותינו – בן חמש למקרא, בן עשר למשנה, בן חמש עשרה לתלמוד. יקח עוד מעל מאה שנה, עד ששיטה זו תונהג כאן בארץ על-ידי הגרי”ש זילברמן זצ”ל! בגיל שמונה עשרה עליהם לשאת אשה.