הרב ישראל אריאל

הרב ישראל אריאל ראש מכון המקדש: לאותו חבר-כנסת (שחוטא במעשי סדום ועלה להר הבית) : יש לנו פתגם ידוע , שאומרים לצרעה – לא מדובשך ולא מעוקצך

http://har-habait.org/articleBody/31595

תמלול : הרב ישראל אריאל בערוץ 7 :
ערוץ 7 : שלושה חברי כנסת עלו השבוע להר הבית במסגרת שינוי המדיניות בנושא עלית ח"כים להר. בתוכם ח"כ יהודה גליק , אמיר אוחנה , שולי מועלם. קודם לכן גם חברת הכנסת שרן השכל מהליכוד.
אנחנו משוחחים עכשיו בענין הזה עם הרב ישראל אריאל ראש מכון המקדש. שלום לך.
הרב ישראל אריאל : שלום שלום לך ולמאזינים.
ערוץ 7 : ובכן , האם אכן מדובר בצעד חיובי ? ח"כים עולים להר הבית , בתוכם גם כאלה שלאו דוקא מזוהים כשומרי תורה ומצוות , או חלקם גם אורח חייהם שונה. איך באמת הרב מתייחס לענין הזה ?
הרב ישראל אריאל : מצד אחד יש לשבח את עצם הצעד הזה , אם כי צריך לזכור שזה מעט מידי ומאוחר מידי.
אם ברמאדן עלו 3 מיליון מוסלמים להר הבית , הלא נבוש,הלא ניכלם ש , העובדה שקודם כל כידוע מספר היהודים שאמנם הולך ועולה במספרו בעליה להר , אבל עדיין זה מספר מצומצם , ואם כמה ח"כים עולים , ובאישור מיוחד , זה רק לבושתנו ולחרפתנו. זה לא עם שהוא ריבון על אדמתו ועל ירושלים !
אפשר לומר שעל רקע הדיבורים של טראמפ הוא יותר רציני מאשר אנחנו , לצערנו.
לעניננו : יש פה , מצד אחד אני שמח על כל אחד , על כל אדם , ולא רק , לא חושב שאני צריך לשמוח , אלא הקב"ה שמח.
ולמה ? בגלל שכתוב שבכל יום יוצאת בת קול מבית המקדש ואומרת "אוי לי שהחרבתי את ביתי ושרפתי את היכלי והגליתי את בני לבין אומות העולם". הקב"ה בוכה שמה כביכול. גם מובא במסכת ברכות שהוא שואג כארי מידי לילה בלילה.
אז אם עם ישראל לא שומע את הקול הזה , וממשיכים לישון , אז זה לא בסדר.
לכן כשרואים יהודים שעולים להר , ובאים בכל זאת לחצרות בית ה' , אז גם השכינה שמחה , שעם ישראל בכל זאת לא שכח את המקום , אם כי זה רחוק רחוק ממה שצריך.
מה שלמעשה צריך באמת – פשוט לבנות את בית המקדש השלישי ! להחזיר את העבודה למקומה !
לעניננו : לפי מה ששמעתי , לפחות , חברת-הכנסת השכל הלכה לפני כן למקוה , וחַשּׁוּב. חַשּׁוּב.
שלא לדבר על חברי הכנסת הדתיים שלפני כן הלכו למקוה כמו שצריך.
אז אני שומע לא מעט אנשים חילוניים שזה דוקא , שדוקא העליה להר, מביאה אותם לחשבון נפש , ושואלים בדיוק איך לעלות ,
עם איזה נעלים עולים , ואיך להיטהר במקוה , זה בשבילם חויה רוחנית עצומה.
זה מחולל את המהפך. בשביל זה קיים הר בית ה' ! כדי לעורר בנו את הכמיהה ואת החיבור לקב"ה !
מאידך , יש פה דבר חמור , שיש חבר כנסת בשם אוחנה , שהוא עולה להר בשביל הפרסומת , מנצל את ההר כקרדום לחפור בו , וזה דבר חמור.
אני אומר – הר הבית , מקום המקדש , הוא לא מקום לצבור נקודות , ו-איך אומרים , לגרוף קולות.
הר הבית זה מקום שבאים אליו באמת לעבוד את ה'. ובימינו יש לזה משמעות , שכל מי שעולה מחזק את הריבונות ,
וכן מצות "לְשִׁכְנוֹ תִדְרְשׁוּ וּבָאתָ שָׁמָּה" ! זו מצוה מהתורה לבוא לשם , להראות נוכחות ! בהר בית ה' ,
במיוחד מול העליה ההמונית של המוסלמים.אל,
פה מוכרחים להעיר הערה מקדימה : עצם העובדה שיש חבר כנסת , שאמנם יש מכבסת מילים של להט"בים וסיפורים ,
אבל זה אדם שחוטא במשכב זכור.
איסור חמור מן התורה שדינו מיתה, וזה הופך למנהיג בישראל , ויש מאחוריו , כן , יש פה , מדברים עוד על גאוה ! אנשים שמתגאים בלכלוך , בטומאה , בתועבה. אוי לנו על המציאות הזאת !
עצם המציאות שיש בליכוד אחד כזה , והם עוד מתחברים אליו , לוקחים אותו להר , זה בושה וחרפה לכל עם ישראל , ואוי לנו שזה המצב.
אנחנו עומדים לפני שבת חזון עוד מעט. הנביא ישעיהו זועק שם : "כִּסְדֹם הָיִינוּ לַעֲמֹרָה דָּמִינוּ ! " זה סדום !
אז זה סדום. מדובר באופן רישמי . יש לו משפחה של שני גברים. אפילו אימץ לו איזה שני ילדים.
אוי לנו שזה המנהיגות של דורנו . כִּסְדֹם הָיִינוּ לַעֲמֹרָה דָּמִינוּ.
ממשיך ישעיהו בחזונו : "שָׂרַיִךְ סוֹרְרִים ! " . איזה מין שרים יש לנו . איזה מין חברי כנסת יש לנו , שמתפלשים בתועבה , וזה חלק מההנהגה , ועוד באים להתעטר בנוצות של הר הבית , של המקדש. בושה ! בושה וחרפה !
אני חושב שמוכרחים להזכיר פה עוד דבר , שאולי היום אפילו קצת אקטואלי.
לאחרונה אנחנו חווים רעידות אדמה. אז אומרים לנו : כן , אנחנו השבר הסורי-אפריקני וכולי וכולי.
בואו נשמע מה אומר התלמוד הירושלמי – למה באות רעידות אדמה ?
אומר הירושלמי : בעוון משכב זכור ! בעוון משכב זכר. עוון שמלווה אותנו במהלך הדורות , אבל לא בצורה שנפוצה כל כך , ולא תוך כדי חגיגות ומצעדים , מצעדי גאוה.
גאוה של סוטים. גאוה של חולי-נפש ! ואת המחלה הזאת רוצים להעביר לכל עם ישראל.
אני אגב שומע ששר החינוך , אני מקוה שלא שמעתי נכון , אבל אם זה ככה אז אוי ואבוי לנו , הוא מתיר להניף בבתי הספר את הדגל של אלה שחיים במשכב זכור.
וזה משר ששייך לתורה ? בושה. בושה וחרפה. אני מאוד מקוה שלא שמעתי נכון. ואם שמעתי נכון – שיוריד הרגע את הדגלים הללו ! זה מחנך את הילדים לעשות כל תועבה. לאן אנחנו מביאים את ילדי ישראל ?
כך שיש פה דבר חמור מאין כמוהו .
והייתי רוצה להוסיף לאותו חבר-כנסת : יש לנו פתגם ידוע , שאומרים לצרעה – לא מדובשך ולא מעוקצך !
ובלשון המדוברת – לא מדובשך ולא מעוקצך. לא רוצים שהדבורה תיתן לנו דבש , אבל תוך כדי זה תעקוץ אותנו.
אנא אל תבוא לחצרות בית ה'. תעשה תשובה . שב בבית.
לא רוצים. לא את הדבש שלך ובודאי שלא את העוקץ שלך.
וגם הנביא אומר על זה "כִּי תָבֹאוּ לֵרָאוֹת פָּנָי מִי בִקֵּשׁ זֹאת מִיֶּדְכֶם רְמֹס חֲצֵרָי."
אתה בא לראות את פני , אז תבוא בטהרה , בקדושה , להידבק בקדושה .
בבית המקדש עוד היתה שיא הצניעות. עשו שם תיקון גדול שנשים לחוד וגברים לחוד .
ואתה עם כל הפריצות והלכלוך שלך מגיע לרמוס. "מִי בִקֵּשׁ זֹאת מִיֶּדְכֶם רְמֹס חֲצֵרָי" !
ממש בושה. בושה גדולה לכל עם ישראל. ואני מתפלא שעוד לא קמה מחאה אדירה מול התועבה הזאת שעוד אדם הולך להתעטר בנוצות לא לו , של עולה להר בית ה' .
אני רוצה לסיים בזה שהרב קוק זצ"ל כותב שלצערנו תהליך הגאולה קשור לפעמים למציאות שאנחנו מתחילים בשפל.
כך הוא אומר : "נתברר לנו שהתחלת התנערותנו מעפר גלותנו תתחיל באופן שפל. וכבר היה בימי עזרא. שעזרא לקח עימו את הפסולים שהיו מעשיהם כעורים , כלשון הגמרא, ומתואר שם שהם היו מחללים את השבת , וחלק מהישובים שם היו ראויים לשם סדום."
כך אומרת הגמרא במסכת קידושין , שהיו שם ישובים , שממש , היו שם גילויי עריות , נשאו שם נשים נוכריות , והיו שם ממזרים , מתוך זה , אומר הרב קוק , בסופו של דבר צמח בית שני בכל תפארתו והדרו .
לפעמים זה מתחיל בשפל שבשפל , אבל בסוף , כן , בית שני היה הפיסגה מבחינה רוחנית של תנאים ואמוראים . רבי יוחנן בן זכאי , ושמעון בן שטח , ושמעון הצדיק וכולי וכולי.
ואנחנו מקוים שכולם יחזרו בתשובה , כולל אוחנה , כולל כולנו , ובעזרת ה' נזכה לבנות את הבית השלישי בכל הדרו ותפארתו במהרה בימינו , אמן ואמן.
ערוץ 7 : אמן אמן. ראש מכון המקדש הרב ישראל אריאל. תודה רבה לך על הדברים.
הרב ישראל אריאל : כל טוב.

התנאים להתגרות ברשעים, מסכת ברכות דף ז

וא"ר יוחנן משום ר"ש בן יוחי מותר להתגרות ברשעים בעולם הזה שנאמר (משלי כח) עוזבי תורה יהללו רשע ושומרי תורה יתגרו בם תניא נמי הכי רבי דוסתאי בר' מתון אומר מותר להתגרות ברשעים בעוה"ז שנא' עוזבי תורה יהללו רשע וגו' ואם לחשך אדם לומר והא כתיב (תהילים לז) אל תתחר במרעים אל תקנא בעושי עולה אמור לו מי שלבו נוקפו אומר כן אלא אל תתחר במרעים להיות כמרעים אל תקנא בעושי עולה להיות כעושי עולה ואומר (משלי כג) אל יקנא לבך בחטאים כי אם ביראת ה' כל היום איני והאמר ר' יצחק אם ראית רשע שהשעה משחקת לו אל תתגרה בו שנאמר (תהילים י) יחילו דרכיו בכל עת ולא עוד אלא שזוכה בדין שנאמר (תהילים י) מרום משפטיך מנגדו ולא עוד אלא שרואה בצריו שנאמר (תהילים י) כל צורריו יפיח בהם לא קשיא הא במילי דידיה הא במילי דשמיא ואיבעית אימא הא והא במילי דשמיא ולא קשיא הא ברשע שהשעה משחקת לו הא ברשע שאין השעה משחקת לו ואב"א הא והא ברשע שהשעה משחקת לו ולא קשיא הא בצדיק גמור הא בצדיק שאינו גמור דאמר רב הונא מאי דכתיב (חבקוק א) למה תביט בוגדים תחריש בבלע רשע צדיק ממנו וכי רשע בולע צדיק והא כתיב (תהילים לז) ה' לא יעזבנו בידו וכתיב (משלי יב) לא יאונה לצדיק כל און אלא צדיק ממנו בולע צדיק גמור אינו בולע ואב"א שעה משחקת לו שאני: