לדעת החזקוני, יש לפחות מקרה אחד שבו אנו אמורים להתאמץ כדי להביא את רשעי הגויים לתשובה אך לא את האפיקורסים מישראל.

פורסם ב: דברי תורה | 0
ויקרא פרשת ויקרא פרק א פסוק ב
דַּבֵּ֞ר אֶל־בְּנֵ֤י יִשְׂרָאֵל֙ וְאָמַרְתָּ֣ אֲלֵהֶ֔ם אָדָ֗ם כִּֽי־יַקְרִ֥יב מִכֶּ֛ם קָרְבָּ֖ן לַֽיקֹוָ֑ק מִן־הַבְּהֵמָ֗ה מִן־הַבָּקָר֙ וּמִן־הַצֹּ֔אן תַּקְרִ֖יבוּ אֶת־קָרְבַּנְכֶֽם:
altar
חזקוני ויקרא פרשת ויקרא פרק א פסוק ב
(ב) דבר אל בני ישראל ואמרת אלהם. אדם לרבות גרים, שהם מקבלים ברית כישראל ולרבות אפי' א"י ואף על גב דאדם משמע כאן ישראל מיהו מדכתיב אבתריה מכם דמשמע מכם ולא מאומות אחרות והוי מעוט אחר מעוט, ואין מעוט אחר מעוט אלא לרבות א"י. וכן אמרינן בעלמא איש איש לרבות א"י שנודרים נדרים ונדבות כישראל. כי יקריב לאחר שהוקם המשכן פי' לך איך ישרתוהו עבדיו בביתו. מכם ולא כולכם להוציא את האפיקורסים שאינם מקבלים ברית כישראל. מכם בכם חלקתי ולא באומות. דאפילו א"י רשע גמור מקבלים ממנו קרבן כדי לקרבו תחת כנפי השכינה.