שיר בוידיאו של ברק גרוסברג ואריאל זילבר "צמאה לך נפשי" עם הערה על הכיפה של אריאל "יחי המלך המשיח…"

פורסם ב: דברי תורה, הערות | 0

ללחוץ על המַלבֵּן השחור למטה כדי להפעיל. ייתכן שהסרטון ייקח כמה שניות לטעון.

אנחנו אוהבים את אריאל זילבר. הוא השתתף במאבק להציל את גוש קטיף והוא שומר שבת וכו' ומעודד אחרים לשמור תורה ומצוות.

לכן לטובתו, נצטט פה, הציטוט מרב מנשה קליין, ידיד חב"ד על המשיחיסטים כפי שפורסם באתר כיכר השבת

רבי מנשה קליין תוקף המשיחיסטים

"הכת המשתגעים האלו, הם אשר מסלפים דברי תורה וחכמינו ז"ל", כך כותב רבי מנשה קליין שליט"א על המשיחיסטים ומחולל סערה

כיכר השבת | י"ב באייר תשס"ט| 06.05.09

רבי מנשה קליין שליט"א (המכונה גם רבי "מנשה הקטן") פרסם באחרונה את החלק השבעה-עשר בסדרת ספרי הפסיקה הידועים שלו, שו"ת "משנה הלכות". את אחד הסימנים (רנ"ה, עמ´ תס"ח), הוא מקדיש לנושא זהות המשיח והכרזת המשיחיסטים "יחי אדוננו". על פני חמישה עמודים הוא פורש לראשונה את משנתו בנושא, כשהוא מותח ביקורת חריפה חסרת-תקדים.

הרב קליין, גאב"ד אונגוואר וראש ישיבת בית-שערים בברוקלין, נחשב ידיד-אמת של חב"ד – דבר שמציב באור מביך את המשיחיסטים שלא יכולים להאשימו בשנאת חב"ד.

וכך נפתח הקטע הראשון: "בגמ´ סנהדרין צ"ט אמרו איזה אפיקורס רב ור´ חנינא דאמרי תרוייהו זה המבזה ת"ח ר´ יוחנן ור´ יהושע בן לוי אמרי זה המבזה חבירו בפני ת"ח וכו´, מבזה ת"ח עצמו אפיקורס כגון מאי כגון מנשה בן חזקיה פרש"י שהי´ דורש באגדות של דופי, וכתבתי הקדמה זו מפני שראיתי שהוציאו גליון בו מגלים פנים בתורה שלא כהלכה וכותבים שזו דעת תורה, ושרבים טועים בענין משיח מן החיים או מן המתים ובודים דברים מלבם.

"והאמת כי הכת המשתגעים האלו, הם אשר מסלפים דברי תורה וחכמינו ז"ל, לומר שמשיח צדקינו מת אך באמת הוא חי, ואם הוא מפני שהם ע"ה או שהם מזיד לא ידעתי, אבל רציתי רק להעיר בדברים פשוטים מאד על כמה דברים שהם ממש נגד תורתינו הקדושה וכן להזהיר לקטני אמונה שלא יפלו ח"ו למחשבת מינות וכפירה בביאת משיח צדקנו בעתו ובזמנו".

לאורך חמשת העמודים, הרב קליין מצטט מאותו קונטרס (שאין לנו מושג מה שמו) ופורך אחת לאחת את המשוואות ואת ההקשות שנעשים מהמקורות (סנהדרין, ספ´ ישועות משיחו לאברבנאל, מדרש רבה, הזוהר הקדוש, שדי-חמד וכו´) – לעניין העובדה שהרבי חי.

"אין מזה שום ראיה לומר על מי שמת ונקבר בקבר ועשו ציון על קברו כדרך כל הארץ שהוא משיח, ושהוא חי ומהלך בינינו בהעלם וכיוצא בו דברים מבהילים ח"ו ר"ל מהאי דעתא", כותב הרב קליין.

"להשתיק ולהפסיק היחי"

בהמשך מאמרו, כותב הרב קליין: "…ובדור הזה ודאי ג"כ איכא מי שהוא ראוי להיות משיח ואם נזכה ונראה באדם אחד כזה שהוא ראוי ונראין בו כל המעלות שמבואר ברמב"ם הרי הוא בחזקת משיח ואם לא נראה בו דברים כאלו אפילו נדע שראוי להיות משיח כיון דלא נתגלה לן בכל הדרו וכחו בחכמה ובמלכות הרי אין זה בחזקת משיח וכ"ש לא משיח ודאי וכבר אמרו על בר כוכבא (כוזיבא) שר"ע הי´ מנושאי כליו ואפ"ה כשראו דבר אחד שהי´ חסר לו חזר ופוק חזי מאי עלתה לו לבר כוזיבא.

"וכל האומר על מי שאינו משיח לפי ההגדרה שיש לנו, מלבד שהוא שקרן ומסית ומדיח הרי הוא מחליש האמונה בישראל וכופר במשיח האמיתי בביאתו ובהצלחתו והצלחת כלל ישראל, ולכן לפענ"ד כל מי שיש בידו תיכף ומיד להשתיק ולהפסיק ההכרזות שמכריזין לאחר או קודם התפילות יחי וכו´ מלך המשיח שהוא בזיון לכ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל וגם לחלושי מח הוא רח"ל דוגמא של הנוצרים להבדיל. ובדרך רמז אמרו אל תגעו במשיחי ובנביאי אל תרעו".

את מאמרו מסיים רבי מנשה קליין בקטע הבא: "ובזה הנני לסיים ומבקש אני מטו כי כוונתי לש"ש שלא להחריב את הבנין הגדול אשר בנה כ"ק האדמו"ר זצ"ל יובל שנין ולא לבזותו ברבים עם פתגמים כאלו וכיוצא בהם וי"ר שיהי´ מליץ יושר עלינו ועל כל ישראל ובפרט התלמידים והחסידים עדי יבא ינון ולו יקהת עמים כמים לים מכסים ידידכם עבד נרצע לאדוניו העומד לשרת את בית ישראל בלב ונפש,

מנשה הקטן".

הערת העורך: כל אחד שיבוא אלי לשאול כיצד לנהוג, אגיד לו, אין להכריז את ההכרזה של המשיחיסטים. הרבי מחב"ד לא היה בחזקת משיח בחייו ואדם אחר מבית דוד שיעשה כל הפעולות של משיח, יהיה המשיח בעתיד. מן הסתם המשיח יהיה מונותאיסט כמו הרב סעדיה גאון ולא יאמין, "הכל הקב"ה". והמשיח יכבוש שטחי ארץ ישראל וכו'.

לדון אותם לכף זכות שהם בגדר שוגג ולא מזיד אצטט מדברי הירושלמי עם פירוש ידיד נפש

ידיד נפש מסכת ברכות פרק ב הלכה ד
רַבָּנַן אָמְרֵי, אֲהָן מַלְכָּא מְשִׁיחָא? מי הוא מלך המשיח? אִין מִי חִיָּיא הוּא, דָּוִד שְׁמֵיהּ אם מן החיים הוא, שמו דוד אִין מִי דְּמַכְיָּיא הוּא, דָּוִד שְׁמֵיהּ אם מן המתים הוא, דוד שמו אָמַר רַבִּי תַּנְחוּמָא, אֲנָא אָמְרִית טַעֲמָא אני אתן טעם מהפסוק (תהלים יח, נא) וְעֹשֶׂה חֶסֶד לִמְשִׁיחוֹ לְדָוִד לעולם דוד הוא משיחו של ה' רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ בֶּן לֵוִי אָמַר, צֶמַח שְׁמוֹ. ר' יוּדָן בְּרֵיהּ דְּרַ' אַיְיבּוֹ אָמַר, מְנַחֵם שְׁמוֹ. אָמַר חֲנִינָה בְּרֵיהּ דְּרַ' אַבָּהוּ, וְלָא פְּלִיגִי, חוּשְׁבָּנֵיהּ דְּהָדִין כְּחוּשְׁבָּנֵיהּ דְּהָדִין ואינם חולקים, כי חשבונו של זה בגימטריא כחשבונו של זה הוּא צֶמַח הוּא מְנַחֵם!

וְדָא מְסַיְּיעָא לְהוּ והעובדה להלן מסייעת לו דְּמָר ר' יוּדָן בְּרֵיהּ דְּרַ' אַיְּיבּוֹ, עוּבְדָא הֲוֵה בְּחַד יְהוּדָאי מעשה ביהודי אחד דַּהֲוֵה קָאִים רַדִי שהיה חורש גַּעַת תּוֹרְתֵיהּ קוּמוֹי צעק השור לפניו עָבַר חַד עַרְבֵיי וְשָׁמַע קָלָהּ עבר ערבי אחד ושמע את הצעקה של השור אֲמַר לֵיהּ, בַּר יוּדָאי בַּר יוּדָאי שָׁרֵי תּוֹרֵךְ וְשָׁרִי קַנְקַנֵּךְ דְּהָא חֲרֵיב בֵּית מִקְדָשָׁא אמר לו הערבי, יהודי יהודי, שחרר את השוורים מיתד המחרשה, כי חרב בית מקדש שלכם גַּעַת זְמַן תַּנְיָּינוּת, אֲמַר לֵיהּ בַּר יוּדָאי בַּר יוּדָאי קְטוֹר תּוֹרֶיךָ וּקְטוֹר קַנְקַנֶּיךָ דְּהָא יָלֵיד מַלְכָּא מְשִׁיחָא צעק השור פעם שניה, אמר לו הערבי, יהודי יהודי, קשור שורך ליתד המחרשה, כי משיח שלכם נולד! אֲמַר לֵיהּ, מַה שְׁמֵיהּ? שאלו היהודי, מה שם המשיח? והערבי ענה לו מְנַחֵם. אֲמַר לֵיהּ וּמַה שְׁמֵיהּ דְּאָבוּי? שאלו היהודי מה שם אביו? אֲמַר לֵיהּ חִזְקִיָה. אֲמַר לֵיהּ, מִן הֵן הוּא? שאלו היהודי מאיזה מקום הוא? אָמַר לֵיה, מִן בִּירַת מַלְכָּא דְּבֵית לֶחֶם יְהוּדָה שם מקום. אָזַל, זַבִּין תּוֹרוֹי וְזַבִּין קַנְקַנוֹי וְאִיתְעַבֵיד זַבִּין לְבַדִין לְמַיְינוּקָא הלך ומכר את שורו וקנה לבדים ומטפחות שתינוקות משתמשים בהם וַהֲוֵה עַיֵּיל קְרִיָיה וְנַפְּקָא קְרִיָיה עַד דְּעַל לְהַהוּא קַרְתָּא והיה הולך ממקום למקום למכור את אותם לבדים לתינוקות עד שהגיע לאותו מקום, בירת מלכא דבית לחם יהודה וְהַוְיִּין כָּל נַשְׁיָּיא זַבָּנָן, וְאִימָה דִּמְנָחֵם לָא זַבְּנָה והיו כל הנשים קונות ממנו, והאימא של מנחם לא קנתה שָׁמַע קַלָן דְּנַשְׁיָּיא אָמְרִין, אִימֵיהּ דִּמְנָחֵם אִימֵיהּ דִּמְנָחֵם, אַיְתִיי זוּבְּנִין לִבְרֵךְ שמע קול הנשים שאמרו, אימא של מנחם, אימא של מנחם, בואי לקנות לבנך, אָמְרָה, בָּעְיָּיא אֲנָא מִיחַנְקוּנֵיהּ סַנְאֵיהוֹן דְּיִשרָאֵל, דִּבְיוֹמָא דְּאִיתְיָלִיד אִיחְרוּב בֵּית מוּקָדְשָׁא רוצה אני לחנוק כל שונאיהם של ישראל, והיא התכוונה שרוצה לחנוק את בנה מנחם, כי ביום שהוא נולד נחרב בית המקדש! אֲמַר לֵיהּ אמר לה אותו איש רְחִיצַיָא אֲנָן בטוח אני דִּבְרַגְלֵיהּ חֲרֵיב וּבְרָגְלֵיהּ מִתְבָּנֵיי כשם שהמקדש נחרב ביום שנולד, כך עתיד להבנות באותו יום. אֲמַר לֵיהּ, לֵית לִי פְּרִיטִין אמרה לו, אין לי פרוטות, מעות, לשלם לך אֲמַר לֵיהּ, וְהוּא מַה אִיכְפַת לֵיהּ ענה לה, לא איכפת לי אַיְתֵיי זוּבְּנִין לֵיהּ, אִין לֵית קוּמֵךְ יוֹמָא דִּין בָּתַר יוֹמִין אֲנָא אַתֵי וְנַסֵיב קני עכשיו ואם אין לך מעות ביום זה, אבוא אליך בעוד כמה ימים ואקח את הכסף בָּתַר יוֹמִין עָאל לְהַהִיא קַרְתָּא אחר כמה ימים נכנס לאותה עיר אָמַר לָהּ, מַהוּ מִיְינוּקָא עָבִיד? שאל את האימא מה קרה לתינוק? אֲמַר לֵיהּ, מִן שָׁעְתָא דְּחַמִיתְנֵי, אַתּוּן רוּחִין וְעִלְעוּלֵי וְחַטְפִינֵיהּ מִן יָדָיי אמרה לו, מאותה שעה שראית אותי, באה רוח סערה וחטפה אותו מידי ונעלם ממני. אָמַר רַבִּי בּוֹן, מַה לָנוּ לִלְמוֹד מִן הָעֲרָבִי הַזֶּה? וְלֹא מִקְרָא מַלֵּא הוּא (ישעיה י, לד) וְהַלְּבָנוֹן בית המקדש בְּאַדִּיר יִפּוֹל. מַה כְּתִיב בִּתְרֵיהּ? ומה נאמר אחרי כן, (שם יא, א) וְיָצָא חֹטֶר מִגֶּזַע יִשָׁי ויוולד המלך המשיח.