משמע מספר קול התור, שטוב הדבר, להוכיח את עשרת השבטים לחזור בתשובה אבל אין ראיה שרצוי לעשות גיור המוני לצאצאי עשרת השבטים שהתבוללו והוגדרו כגויים
הגר"א מאד מאד התנגד לגיור המוני של הערב רב בימי משה רבנו. כמבואר בפוסט:
https://60ribo.org.il/giyur-erev-rav/
הרב אליהו אביחיל ז"ל בספרו "שבטי ישראל" הביא כמה טעמים מדוע יש דין שונה לצאצאי עשרת השבטים, אבל לענ"ד לא משמע לי שהגר"א היה מסכים.
רק משמע לי מספר קול התור, שהגר"א כן היה מסכים להוכיח אותם לעזוב את דת השקר ולחזור בתשובה (ולשמור כל ז' מצוות בני נח) בתנאי שאין סכנה בדבר.
וזה לשון קול התור פרק ב, אות ע"ה ששם הוא מדבר על 156 תכונות של משיח בן יוסף ותכונה ע"ה היא:
עה) מוכיח לתשובה. – לא רק לישראל אלא גם לאומות העולם, בטוריא של יונה הנביא שהיה משיח בן יוסף בדורו כמבואר במדרשים ובזוה"ק. וכן: והוכיח לעמים רבים (ישעי' ב'), וכן: ולמוכיחים ינעם ותבוא עליהם ברכת טוב (משלי כ"ד), וכן: והוכיח במישור לענוי ארץ (ישעי' י"א) 77.
הערות
77 והוכיח לעמים רבים, ישעי' ב, ד. יונה שהוא משיח בן יוסף, ראה לעיל אות לו. ולמוכיחים ינעם ועליהם תבוא ברכת טוב, משלי כד, כה. והוכיח במישור לענוי ארץ, ישעי' יא, ד. וביאר הגר"א באדרת אליהו: "ובמשיח יהיה הכל היינו ושפט והוכיח".
תוספת חדשה – י"ד מנ' אב תשע"ט
ואודה על האמת. מדברי הנביא הושע, קצת משמע שלעתיד לבוא יגיע עת הכושר לגיור המוני של עשרת השבטים וימצאו דרך להתגבר על הסכנות הרוחניות הרבות שיש בגיור המוני. וזה לשון הושע פרק ב פסוקים א, ב.
הושע פרק ב
(א) וְֽהָיָה מִסְפַּ֤ר בְּנֵֽי־יִשְׂרָאֵל֙ כְּח֣וֹל הַיָּ֔ם אֲשֶׁ֥ר לֹֽא־יִמַּ֖ד וְלֹ֣א יִסָּפֵ֑ר וְֽהָיָה בִּמְק֫וֹם אֲשֶׁר־יֵאָמֵ֤ר לָהֶם֙ לֹֽא־עַמִּ֣י אַתֶּ֔ם יֵאָמֵ֥ר לָהֶ֖ם בְּנֵ֥י אֵֽל־חָֽי:
(ב) וְ֠נִקְבְּצוּ בְּנֵֽי־יְהוּדָ֤ה וּבְנֵֽי־יִשְׂרָאֵל֙ יַחְדָּ֔ו וְשָׂמ֥וּ לָהֶ֪ם רֹ֥אשׁ אֶחָ֖ד וְעָל֣וּ מִן־הָאָ֑רֶץ כִּ֥י גָד֖וֹל י֥וֹם יִזְרְעֶֽאל:
מצודת דוד הושע פרק ב
(א) והיה מספר – בזמן הגאולה יהיו מספר בני ישראל כחול הים אשר א"א למדוד אותם ולספרם וארז"ל שאחר שהוליד הושע את אלו אמר לו המקום שלח את אשתך וגו' והבין ברמז שלא טוב בעיני ה' אשר דבר על ישראל להחליפ' באומ' אחרת לכן חזר וביקש עליהם רחמים:
אשר יאמר להם – אשר היה נאמר עליהם:
יאמר להם – יאמר עוד עליהם בני אל חי החביבים יותר:
(ב) ונקבצו – זה יהיה בימי המשיח:
ראש א' – זהו מלך המשיח:
ועלו – מארצות הגולה יעלו אל ארצם:
כי גדול יום יזרעאל – כי יום גדול ונכבד יהיה יום קבוץ ישראל אשר הפיצם האל כמפזר זרעי' ע"פ השדה:
אבל בתנאים של היום, עדיין לא מצאנו את הפיתרון לבעיית "הערב רב", לענ"ד
חבר מביא חבר, הפוסט בכתובת
https://60ribo.org.il/10/
מחבר הפוסט: שלמה משה שיינמן
תוספת חדשה – ח אלול תשע"ט
לא אכחיש שיתכן שא' מגדולי הדור יחליט להסתמך על בדיקת .D.N.A ככלי להבחין בין ערב ובין גר שראוי להביאו לכלל ישראל. ואולי אף לפני ביאת המשיח. ויתכן אפשרות שלא יסתמכו על בדיקת .D.N.A בכלל. ורציתי רק להודיע ולא להכריע. ויש השלכות רבות לכל החלטה.