למה אני דוחה את הטיעון של משה פייגלין

פורסם ב: הערות | 0

למה אני דוחה את הטיעון של משה פייגלין

כך טוען פייגלין
https://www.inn.co.il/News/News.aspx/387429

חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין, יו"ר מפלגת זהות, הסביר בכנס פעילים מדוע הוא מסרב להצטרף לגוש אחד עם מפלגת "עוצמה יהודית".

"למה הם כל כך משפילים את עצמם? אין לכם עתיד משל עצמכם? אין לכם משל עצמכם", קבע פייגלין. "אין לעניין שלכם משהו אמיתי להישען עליו, אתם רוצים הפגנה, אתם לא רוצים הנהגה. אנחנו גמרנו עם ההפגנות לפני 25 שנה. זהות מייצגת מהפכה בהתהוות.

"אתם באמת רוצים שאת הסיכוי האמיתי לייצר הנהגה חדשה לעם ישראל נזרוק כדי להיות שערה שחורה על הזנב של הכלב שמנסה לקשקש בכלב?".

פייגלין הבהיר בצורה נחרצת, "אנחנו לא הולכים לקחת מה שבעמל רב בנינו במשך 25 שנה, צעד אחרי צעד, כדי להגיע להנהגת המדינה, כדי להצעיד את עם ישראל, זאת בשורה אדירה התשובה של זהות.

"אנחנו לא באים להפגין נגד ביבי, זה לא מעניין אותנו. הכנסת לא מעניינת אותנו. מעניינת אותנו ראשות הממשלה ואנחנו נגיע לשם", הוסיף יו"ר מפלגת זהות.

"זה לא יקרה אם אנחנו נחפש עכשיו איך להתחבר לקצה של הקצה כדי לעבור את אחוז החסימה, אם זה מעניין אותי הייתי שם עכשיו. אתם לא מבינים את זה?", שאל פייגלין.

  • כמו שעו"ד איתמר בן גביר אמר "פייגלין מתנהל כאילו יש לו חמישים מנדטים בכיס". דבר שודאי לא יתרחש על פי הסקרים ועל פי ההשקפה האידיאולוגית של רוב הבוחרים במדינת ישראל. ואם אדם מתנהג יותר מדי מנותק מן המציאות, יש לחשוד בשיקול דעת שלו באופן כללי.
  • גם מרדכי היהודי של מגילת אסתר לא קפץ למשרה של משנה למלך מיד.  ככתוב בתלמוד ירושלמי על מסכת ברכות

רבי חייא רבא ורבי שמעון בן חלפתא הוו מהלכין בהדא בקעת ארבל בקריצתה וראו איילת השחר שבקע אורה.  אמר רבי חייא רבה לר' שמעון בן חלפתא בי רבי כך היא גאולתן של ישראל בתחילה קימאה קימאה כל מה שהיא הולכת היא רבה והולכת.  מאי טעמא (מיכה ז) כי אשב בחושך ה' אור לי.  כך בתחילה (אסתר ב) ומרדכי יושב בשער המלך ואחר כך (אסתר ו) ויקח המן את הלבוש ואת הסוס ואחר כך (שם) וישב מרדכי אל שער המלך ואחר כך (אסתר ח) ומרדכי יצא מלפני המלך בלבוש מלכות ואח"כ (שם) ליהודים היתה אורה ושמחה.

  • היהודים בישראל מותקפים בדרכים שונות.
    במשך זמן רב הם מותקפים במלחמת טרור. לאף אחד ממנהיגי המדינה אין פתרון מעשי לפתרון הבעיה. כל מה שהם יכולים לעשות הוא להתרברב על היותם קשוחים נגד האויב, כאשר  אין גיבוי להצהרותיהם בפעולות נקם. כאשר הגאולה יבוא בדור שכולו חייב, (פירוש הגר"א, שמחניפים לדיין ופרנס שאינם ראוים למשרה) צריכים פעולות נקם כחלק מן הפתרון
    "וילבש צדקה כשרין וכובע ישועה בראשו וילבש בגדי נקם תלבשת ויעט כמעיל קנאה"  (ישעיהו נט, יז).
    ההתקפה השנייה על היהודים היא התקפה נגד שמירת התורה על ידי פעילי שמאל עוינים השולטים על מרבית אמצעי התקשורת, הצבא, המשטרה, ומערכת המשפט.
    לאור שתי הבעיות הללו, איננו יכולים להרשות לעצמנו להתעלם מבעיות קצרות טווח ולהתרכז בפתרון ארוך טווח של השגת מנהיג טוב יותר לשלטון.
  • חייבת להיות מפלגה פוליטית בכנסת בעלת מאזן הכוחות, שיאלץ את ראש הממשלה לבחור אסטרטגיה שתסייע לנו במישרין או בעקיפין לנצח במלחמות שהזכרתי.
    זה חייב להיות מפלגה שראש הממשלה מאמין שהיא בעצם מוכנה להחליף אותו אם הוא לא יעמוד בדרישות שלהם.
  • זכריה פרק ב : (ג) וַיַּרְאֵ֣נִי ה' אַרְבָּעָ֖ה חָרָשִֽׁים: (ד) וָאֹמַ֕ר מָ֪ה אֵ֥לֶּה בָאִ֖ים לַֽעֲשׂ֑וֹת וַיֹּ֣אמֶר לֵאמֹ֗ר אֵ֣לֶּה הַקְּרָנ֫וֹת אֲשֶׁר־זֵ֣רוּ אֶת־יְהוּדָ֗ה כְּפִי־אִישׁ֙ לֹא־ נָשָׂ֣א רֹאשׁ֔וֹ וַיָּבֹ֤אוּ אֵ֙לֶּה֙ לְהַחֲרִ֣יד אֹתָ֔ם לְיַדּ֫וֹת אֶת־קַרְנ֣וֹת הַגּוֹיִ֗ם הַנֹּשְׂאִ֥ים קֶ֪רֶן אֶל־אֶ֥רֶץ יְהוּדָ֖ה לְזָרוֹתָֽהּ:

לפי הדרש תלמוד בבלי מסכת סוכה דף נב עמוד ב

ויראני ה' ארבעה חרשים. מאן נינהו {מי הם} ארבעה חרשים? – אמר רב חנא בר ביזנא אמר רבי שמעון חסידא: משיח בן דוד ומשיח בן יוסף, ואליהו, וכהן צדק. מתיב רב ששת: אי הכי, היינו דכתיב ויאמר אלי אלה הקרנות אשר זרו את יהודה הני לשובה אתו! – אמר ליה: שפיל לסיפיה דקרא, ויבואו אלה להחריד אותם לידות את קרנות הגוים הנושאים קרן אל ארץ יהודה לזרותה וגו'. – אמר ליה: בהדי חנא באגדתא למה לי.

פירוש רש"י מסכת סוכה דף נב עמוד ב

חרשים – אומנים, משיחים שניהם חרשים לבנין בית המקדש, אליהו חרש אבן, שבנה מזבח בהר הכרמל, ומצינו שהוא עתיד להשתלח.
וכהן צדק – הוא שם בן נח, ונקרא חרש ויחזק חרש את צורף (ישעיהו מא), ובבראשית רבה (פרשה מ"ג) מפרש ליה במלכי צדק שבא לקראת אברהם וברכו וחיזקו, וקראו חרש על שם בנין התיבה, שבנה עם אביו.
אלה הקרנות אשר זרו – בתריה כתיב.
שפיל לסיפיה דקרא – דאלה הקרנות: ויבאו אלה להחריד אותם סוף הפסוק הוכיח שתחילתו אינו מדבר בחרשים, אלא באומות, שכששאל הנביא את המלאך מה אלה החרשים אמר לו: אלה הקרנות כלומר אומות הללו אשר זרו את יהודה, ויבאו אלה החרשים להחריד אותם הקרנות, לידות את קרנות הגוים.
שפיל – השפל עצמך לתחתית המקרא – לסופו.
אמר רב ששת בהדי חנא באגדתא למה לי – מה לי אצלו בהגדה, בקי הוא בהגדה ממני, ולא אוכל לו.

 

אבל לפי הפשט הפסוק מתייחס כנראה ל-4 אנשים שחיים באותו דור. בנו של נח מת לפני הולדתו של אליהו הנביא, משיח בן יוסף ומשיח בן דוד.

ופרשנות אפשרית שהפסוק עוסק ב-4 חברי מפלגת הימין שיכפו על הממשלה לחוקק מדיניות שתנצח במלחמות.
וגם אם אני טועה בפרשנות הפסוק, המסקנה הפוליטית שלי  עדיין נכונה.

באיזה נקודה ננצח – ציטוט מקול התור פרק ה

תקון חטא המרגלים ע"י בנין ירושלים

חטא המרגלים במדבר בימי משה הוא אחד החטאים הכלליים הגדולים הרובץ על עם ישראל בכל הדורות עד היום, על פי מדרש רבותינו נגזרה בכיה לדודות בגלל חטא המרגלים, בכיה על חרבן ביהמ"ק, חרבן ירושלים ושממת הארץ, במדה מרובה סבלו וסובלים ישראל בכל הדורות סבלות ותלאות הגלות המרה בגלל חטא המרגלים חלק גדול של עונש החטא הזה הוטל בעצם ימי המעשה של החטא בדור המדבר, כמבואר בתורה אך שארית העונש נתחלקה לחלקים שהוטלו על כל הדורות ר"ל.

תקון רב לחטא המרגלים יכול לבוא ע"י גאולת ירושלים ובנינה וע"י הפעולות לקיבוץ גלויות, לפי הכלל הידוע כי זה לעומת זה עשה אלוקים ומדה כנגד מדה היא הן לחוב והן לזכות, תקן במה שפגמת, לתקן כל דבר לפי המקום לפי הזמן לפי המעשה ולפי הפרסום, והנה חטא המרגלים שהביא בכיה לדורות כדרשת רבותינו על הפסוק "ויבכו העם בלילה ההוא" אותו לילה היה ליל תשעה באב, שבו נחרב בית המקדש, נמצא שתקון חטא המרגלים צריך להיות ע"י בנין בית המקדש, ולפני בנין בית המקדש צריך להיות בנין ירושלים כמבואר עפ"י רבינו לפי הפסוק "ירושלים תבנה והיכל הוסד" שנאמר על אתחלתא דגאולה האחרונה כמו בימי כורש.

ובעוה"ר, רבים הם החוטאים חטא גדול של וימאסו בארץ חמדה, גם רבים מתופשי התורה לא ידעו ולא יבינו שנתפשו בחטא המרגלים, נסחפו בקליפת חטא המרגלים בכל מיני סברות כוזבות ותואנות שוא ומדוחים, גם מכסים את סברותיהם בדעה המופרכת שאין מצות ישוב ארץ ישראל נוהגת בזמן הזה, דעה זו שכבר הופרכה עפ"י גאוני עולם ראשונים ואחרונים, המרגלים האלה רוצים להיות יותר גדולים מרבותינו תנאים ואמוראים שקבעו שישיבת ארץ ישראל שקולה כנגד כל המצוות שבתורה, ורבינו הרמב"ן זיע"א שקבע את מצות ישוב אר"י במצות עשה שבתורה וירשתם אותה וישבתם בה, ורבינו בעל התוספות יו"ט שלפני הגאולה תהיה אתחלתא כמו שהיה בימי כורש בימי בית שני וכן רבינו השל"ה הקדוש (בשער האותיות) המבאר את גודל מצות ישוב אר"י בכל עת ובכל זמן לא פסקה הקדושה של מצוה אף לרגע אחד ומי גדול לנו בכל הדורות האחרונים כרבינו הגר"א קדוש ישראל אשר בדברים חוצבים להבות אש האיץ בתלמידיו לעלות לאר"י ולעסוק בקיבוץ גלויות והרבה לזרז את תלמידיו להחיש את קץ המגולה לקרב קץ הגאולה ע"י ישוב אר"י, כמעט בכל יום דבר אלינו רבינו ברתת והתרגשות כי "בציון ובירושלים תהיה פליטה", ולא לאחר את המועד.

ויש להבהיר שעוד לא ברור לי, למי אני אצביע בבחירות הבאות.

אני מתפלל שעד לבחירות יהיו מועמדים שמתנהגים יותר על פי ספר קול התור עם סיכוי להצליח, ממה שאנו רואים היום בשטח.