לגבי חציצה – אם נניח שהערבים בנו את הרצפה בעזרה, צריך להוכיח שאין כאן חציצה בין העזרה ורגלי הכהן.
וכך פסק הרמב"ם, רמב"ם הלכות ביאת המקדש פרק ה הלכה יז וכל העובד והוא יושב חילל ועבודתו פסולה ואינו לוקה, מפני שאזהרה שלו מכלל עשה היא, וכן כל העוסק בעבודה מעבודת המקדש צריך שיהיה עומד על הרצפה, ואם היה דבר חוצץ בינו ובין הקרקע כגון שעמד על גבי כלים או בהמה או על רגלי חבירו פסל, וכן אם היה דבר חוצץ בין ידו ובין הכלי שעובד בו פסל.
קרית ספר הלכות ביאת המקדש פרק ה
וכן כל העוסק בעבודה מעבודת המקדש צריך שיהיה עומד על הרצפה ואם היה דבר חוצץ פסל וכן כל דבר החוצץ בין ידו ובין הרגל פסל דכתיב בקבלת הדם ולקח הכהן שתהא לקיחה בעצמו של כהן ומה כלי שרת ילפינן שלא תהא חציצה בינו לכלים אף רצפה שקדשה דוד בשתי תודות ושיר לא יהא דבר חוצץ בינה לכהן כדתני' הואיל ורצפה מקודש דכתיב קדש המלך את תוך החצר וכלי שרת מקדשין מה כלי שרת לא יהא דבר חוצץ בינו לבין הכלי אף רצפה לא יהא דבר חוצץ בינו לבין הרצפה.